Blauwdruk voor jouw stoel

Dankzij de innovatieve easiSpec meetmethode kunnen we redelijk snel alle metingen verrichten, die nodig zijn om jouw bureaustoel precies op maat te kunnen laten maken. Van de basis Level 1 aanpassingen naar de geavanceerde Level 2 aanpassingen indien noodzakelijk of wenselijk. En we nemen ook echt de tijd voor je omdat we alleen op afspraak werken. Dus wanneer kunnen wij je verwachten?

Stap 1: Kennismaken en opmeten

We beginnen altijd eerst met een kennismaking en geven je graag een introductie van de Ergochair maatwerk bureaustoelen en het easiSpec systeem. Het is voor ons belangrijk om van jou te horen waar je tegenaan loopt bij je eerder uitgeprobeerde zitoplossingen en wat je verwachtingen zijn van de zitoplossing waar je naar op zoek bent.

Dan volgt het opmeten van de dimensies van jouw lichaam en zithouding. Via een slim uitgedachte meetmethode voeren wij een aantal basis metingen door. Mocht het nodig zijn of wenselijk gaan we daarna nog wat verder de diepte in met een aantal geavanceerde metingen.

Het meten zelf gaat snel en kan dankzij het slim inzetten van eenvoudige hulpmiddelen ook helemaal contactloos verlopen indien gewenst. Zo gebeurd dus en we kunnen snel naar de volgende stap!


Stap 2: easiSpec aan het werk zetten


Adapt 600 easiSpec PDF

Het unieke door Ergochair zelf ontwikkelde easiSpec systeem is echt een geavanceerde innovatie op het gebied van maatwerk bureaustoelen. Het systeem beslaat twee fases. Fase 1 is het vaststellen van de basis Adapt stoel en specificaties d.m.v. de verzamelde meetgegevens, de zogenaamde Level 1 Adaptations.

We kijken dan vooral naar welke maat zitting en rugleuning het beste uitgangspunt vormen voor jouw stoel. Tevens bepalen we het type armleuningen, de gasveer, de kruisvoet en de zwenkwielen of glijders.

Fase 2 is het geavanceerde persoonlijke proces van het kiezen van Level 2 Adaptations, waaronder de hoeveelheid en exacte plaatsen van luchtsteunen, extra cellen in de zitting, uitsparing voor het stuitje en het evt. bijsnijden van het foam van het rugkussen. Fase 2 is niet voor iedereen noodzakelijk, maar mocht dat wel zo zijn, dan kan je er gerust van zijn dat na Fase 2 je Ergochair bureaustoel 100% zal passen als een handschoen.


Stap 3: Productie en levering

Nadat we de blauwdruk van jouw Ergochair maatwerk bureaustoel compleet hebben, gaat alles via het easiSpec ecosysteem rechtstreeks naar de productie van het Ergochair hoofdkwartier in Engeland. Daar gaan ze binnen enkele werkdagen aan de slag en hebben ze je bureaustoel vaak al na 2-3 weken helemaal af. Exact volgens jouw persoonlijke blauwdruk en jouw persoonlijke wensen.

Dan volgt de verzending naar ons centrale magazijn in Nederland. Helaas valt het Verenigd Koninkrijk nu buiten de EU, waardoor deze fase van de levering iets minder snel is dan vroeger het geval was. Maar Ergochair bereid de zending zodanig goed voor, dat de douaneformaliteiten bijna nooit lang hoeven te duren. Hou rekening met een weekje verzendtijd naar ons magazijn.

Zodra je bureaustoel daar is aangekomen, checken wij of alles onbeschadigd is en volgens de specificaties van jouw blauwdruk. Als alles in orde is, plannen we met jou persoonlijk de gewenste leverdatum en tijdsvak in. We komen dan met onze eigen mensen graag langs om je Ergochair precies daar neer te zetten waar jij dat wilt. En natuurlijk krijg je meteen een uitgebreide zitinstructie, zodat je meteen 100% uit jouw nieuwe maatwerk bureaustoel kan gaan halen. Heel veel zitplezier. Eindelijk de bureaustoel waar je zolang naar hebt lopen zoeken en naar uit hebt gekeken!


Neem contact op met ons

Of bel even voor advies.
+31 (0)85 401 6837 / of mailen kan ook